Lumenjtë e Evropës thahen ndërsa shkencëtarët paralajmërojnë se thatësirat aktuale mund të jenë më të këqijat që kemi parë në 500 vitet e fundit
Në disa vende, lumi Loire tani mund të kalohet në këmbë; Lumi më i gjatë i Francës nuk ka rrjedhur ndonjëherë kaq ngadalë. Lumi Rhine po bëhet me shpejtësi i pakalueshëm për trafikun e mauneve. Në Itali, Lumi Po është 2 metra më i ulët se normalja, duke dëmtuar të korrat. Serbia nga ana tjetër po gërmon Danubin.
Në të gjithë Evropën, thatësira po zvogëlon lumenjtë dikur të fuqishëm, me pasoja potencialisht dramatike për industrinë, transportin e mallrave, energjinë dhe prodhimin e ushqimit – ashtu si kafshon mungesa e furnizimit dhe rritja e çmimeve për shkak të pushtimit rus të Ukrainës.
Të nxitur nga përkeqësimi i klimës, një dimër dhe pranverë jashtëzakonisht e thatë, e ndjekur nga temperaturat rekord të verës dhe valët e përsëritura të të nxehtit, i kanë lënë rrugët ujore thelbësore të Evropës të nënmbushura dhe, gjithnjë e më shumë, të mbinxehura.
Pa reshje të konsiderueshme të regjistruara për gati dy muaj në Evropën perëndimore, qendrore dhe jugore dhe asnjë parashikim në të ardhmen e afërt, meteorologët thonë se thatësira mund të bëhet më e keqja e kontinentit në më shumë se 500 vjet.
"Ne nuk e kemi analizuar plotësisht ngjarjen e këtij viti sepse është ende në vazhdim," tha Andrea Toreti nga Qendra e Përbashkët e Kërkimeve të Komisionit Evropian. “Nuk ka pasur ngjarje të tjera në 500 [vitet] e fundit të ngjashme me thatësirën e 2018. Por ky vit, mendoj se është më keq.”
Ai tha se ekzistonte "një rrezik shumë i lartë i kushteve të thata" që do të vazhdonte gjatë tre muajve të ardhshëm, duke shtuar se pa zbutje efektive, intensiteti dhe frekuenca e thatësirës do të "rritej në mënyrë dramatike në Evropë, si në veri ashtu edhe në jug".
Instituti Federal i Hidrologjisë i Gjermanisë (BfG) tha se niveli i Rhine, ujërat e të cilit përdoren për transport mallrash, vaditje, prodhim, prodhim energjie dhe pije, do të vazhdojë të bjerë të paktën deri në fillim të javës së ardhshme.
Të premten, uji në pikën kritike të Kaub-it 50 km në rrjedhën e poshtme nga Mainz – i cili mat lundrueshmërinë, në vend të thellësisë së ujit – ra nën 40 cm, niveli në të cilin shumë firma të transportit e konsiderojnë se nuk është më ekonomike për të operuar maune. Mund të bjerë në më shumë se 30 cm gjatë ditëve të ardhshme, ka thënë BfG.
Shumë maune, të cilat transportojnë qymyr për termocentralet dhe lëndë të para jetike për gjigantët industrialë si prodhuesi i çelikut Thyssen dhe gjiganti kimik BASF, po operojnë tashmë me rreth 25% kapacitet për të reduktuar rrymën e tyre, duke rritur kostot e transportit deri në pesëfish.
Një pjesë jetike e ekonomisë së Evropës veriperëndimore për shekuj me radhë, 760 milje (1233 km) e Rhein rrjedhin nga Zvicra përmes qendrës industriale të Gjermanisë përpara se të arrijnë në Detin e Veriut në megaportin e Roterdamit.
Një ndalesë totale e trafikut të mauneve të Rhine do të godiste rëndë ekonominë e Gjermanisë dhe Evropës: ekspertët kanë llogaritur se një pezullim gjashtëmujor në 2018 kushtonte rreth 5 miliardë euro (4,2 miliardë £), me nivele të ulëta të ujit që parashikohet t'i kushtojnë Gjermanisë 0,2 pikë ekonomike. rritje këtë vit.
Ndërsa BE-ja ka thënë se rritja e transportit të mallrave me ujë me 25% është një nga prioritetet e tranzicionit të gjelbër të bllokut, Gjermania tani po punon për t'i devijuar ato drejt hekurudhave dhe rrugëve – edhe pse nga 40 deri në 100 kamionë nevojiten për të zëvendësuar një ngarkesë standarde maune.
Lumenjtë e Francës mund të mos jenë arterie të tilla kyçe të mallrave, por ato shërbejnë për të ftohur centralet bërthamore që prodhojnë 70% të energjisë elektrike të vendit. Ndërsa çmimet arritën nivelet më të larta të të gjitha kohërave, gjigandi i energjisë EDF është detyruar të reduktojë prodhimin për shkak të thatësirës.
Rregullat e rrepta rregullojnë se sa larg centralet bërthamore mund të rrisin temperaturat e lumenjve kur shkarkojnë ujë ftohës – dhe nëse nivelet e ulëta rekord të ujit dhe temperaturat e larta të ajrit nënkuptojnë se lumi tashmë është mbinxehur, ata nuk kanë zgjidhje tjetër veçse të shkurtojnë prodhimin. Me krizën energjetike të Evropës në rritje dhe lumenjtë Garonne, Rhône dhe Loire tashmë shumë të ngrohtë për të lejuar shkarkimin e ujit ftohës, rregullatori bërthamor francez javën e kaluar lejoi pesë termocentrale të thyejnë përkohësisht rregullat.
Shtrati pothuajse i thatë i Po pranë Piacenza.
I qetë rrjedh Po: jeta dhe vdekja e ngadaltë e lumit më të gjatë të Italisë
Lexo më shumë
Në Itali, rrjedha e lumit Po të tharë, lumi më i gjatë i Italisë, ka rënë në një të dhjetën e normës së tij të zakonshme dhe nivelet e ujit janë 2 metra nën normale. Pa reshje të qëndrueshme në rajon që nga nëntori, prodhimi i misrit dhe orizit rizoto është goditur rëndë.
Lugina e Po-së përbën ndërmjet 30% dhe 40% të prodhimit bujqësor të Italisë, por kultivuesit e orizit në veçanti kanë paralajmëruar se deri në 60% të të korrave të tyre mund të humbasin pasi arat me rërë thahen dhe prishen nga uji i detit i thithur nga lumi i ulët. niveli.
Në ligatinat e mbrojtura të deltës së lumit, pranë Venecias, temperatura e lartë dhe rrjedha e ngadaltë e tij kanë reduktuar përmbajtjen e oksigjenit të ujit në atë masë sa rreth 30% e molusqeve që rriten në lagunë tashmë janë vrarë.
Nivelet e ulëta të lumenjve dhe temperaturat e larta të ujit mund të jenë fatale për shumë specie. Në Bavari, Danubi arriti 25C javën e kaluar dhe mund të arrijë 26.5C deri në mes të muajit, që do të thotë se përmbajtja e tij e oksigjenit do të bjerë nën gjashtë pjesë për milion – fatale për troftën.
Transporti i mallrave në 2,850 km të Danubit gjithashtu është ndërprerë rëndë, duke bërë që autoritetet në Serbi, Rumani dhe Bullgari të fillojnë gërmimin e